Wednesday, June 20, 2012

Apabila Ia Bermula..

Salam semua.. entry kali ni aku nak story pasal bermula nye majlis penyatuan dua insan yang mempunyai wajah yang serupe!! mase kereta Fiza masuk ke perkarangan masjid tu, aku da cuak da.. aku duk tengok2 kat luar.. tetibe aku nampak bakal suami aku tengah betul2 kan songkok, dan sudah bersamping berdiri depan masjid.. aku punye la menjerit dalam keta.. macam org gile.. aku duduk dalam keta punye la tanak keluar.. malu gile, takut sume ade.. Tuhan je tahu perasaan waktu tu.. kawan2 aku sume ajak masuk.. then aku punye la nak hilangkan nervous, aku ajak kawan2 aku sume tangkap gambar dulu kat keta... huhuhu... aku seram giler tyme tu weyhhhhhh..~~ 

Mase aku start masuk ke kaki lima masjid tu, orang pertama yang aku nampak adalah bakal mak mertua aku waktu tu.. aku datang kat dia, then aku salam dia, then die pun peluk cium aku. Ya Allah penuh dengan kasih sayang. Lepas tu, die perkenalkan aku dengan makcik2 yang hadir pada hari majlis pernikahan kami.. Disebabkan aku terlalu nervous, aku jadi macam kelam kabut dan tak peramah seperti aku yang selalunya.. Harap makcik pakcik tu tak fikir aku ni sombong.. lepas tu, aku terus masuk dalam masjid.da terlampau nervous sangat. memang kanan kiri memang aku tak pandang da. sedara mara yang duk tegur aku yang salam ngan aku, je yang aku nampak.. 

Ok... gambar ni aku nak gtau, gambar yang tangkap oleh adik bakal suami aku waktu tu.. bile aku tenung gambar-gambar yang ade satu persatu, baru aku perasan, die pun nampak gementar.. mungkin lebih tenang tak sekelamkabut aku.. Masa ni pula, pulak mereka sedang berurusan dengan pak imam.. aku pun tak tahu apa yang mereka katakan.. uhuhuhuuh..



Waktu ni pula waktu tazkirah disampaikan untuk pengantin dan semua tetamu sedara mara yang hadir..

Saat ni yang paling menyentuh hati aku sekali. tak sangka sekeras2 hati bapa aku tu, nak juga die mewalikan aku.. Alhamdulillah..

Hanya sekali lafaz akad nikah, aku akhirnya menjadi milik suami ku, Ahmad Shahir Zainal Othman.. dan aku berharap agar rumah tangga yang kami bina ini akan bertahan sehingga ke akhir hayat dan terus ke syurga..



ok... maybe korang tgk kenape la muka aku muram sangat kan... actually aku tahan nanges.. aku nak nanges.. tapi rosak mekup aku nanti kang,.. sebelum sampai masjid aku da melalak da dulu.,, huhuhu... sian kawan2 aku nak counter the situation.. Alhamdulillah, aku ade mereka yang masih prihatin.. :)

No comments:

Post a Comment