Tuesday, June 19, 2012

Hampir Bersejarah

Tanggal 27hb 5, tiba la waktu yang dinanti-nantikan, pagi tu aku bangun dalam lebey kurang 6 pagi.. kejut la mak andam aku sorang tu, Umairah.. die masuk mandi dulu, nak siap dulu sebab nak setup alat mekap untuk aku pagi tu... and then, tetibe mak tiri aku masuk.. die kate die yang nak mekup.. what the hell?? nak jadi penyelamat la tu,,, aku takmau der die mekup.. macam bodo je.. anyway, memang taste org tua la muka aku hari tu.. aku bengang menyampah, nak nanges pun ade.. aku pk die pangkat mak je aku diam.. last2 aku marah kawan aku tu kenape die biar mak tiri aku nak mekup.. hish.. anyway, kesian jugak la kawan aku tu sebab kene marah ngan aku.. so, paham2 la kome,..

Entry kali ni no picture available tyme mekup tu.., sebab aku nyampah, terus tade mood.. plus, aurat2.. hehe... then aku tengah nak siap2 pagi tu,, tetibe aku sakit perut yang amat sangat... nak membuang je.. mula2 tengah mekup, aku lari gak  pergi membuang... then, kali kedua, aku da siap pakai baju pengantin sume, aku pegi membuang lagi habeh baju kene bukak balik... time aku dengar kawan2 aku sume da masuk bilik.. hish... depa da sampai dayang2 ni.. pastu aku bajet depa tunggu la kat luar tu, tuala aku plak tertinggal kat luar.. aku duk panggil2 tak nyahut.. duk terjerit2 dalam toilet tu, tade org langsung.. last2 bibik yang datang hulurkan tuala.. sian bibik.. hihi..

Lagi la aku macam nak meletup pagi tu.. sudah la bengang ngan mak tiri aku tu... sedey tak de orang dengar aku jerit.. huhuuhuhu.. siap je aku da pakai baju sume, tengah nak pakai tudung, tetibe kawan2 aku naek masuk bilik sorang2.. huhuhuhu... meleleh terus segala mak hingus, bapak tahi hidung dan air mata bercucuran.. waaarrggghhh.. aku nangeh gile2 kaw2.. rosak mekup tu.. hahaha.. sudahla kawan2 a.k.a dayang2 sume da pikir aku marah.. huhu,,..

Aku tak terkata pepagi tu.. aku cakap pun putar belit pagi tu, kelam kabut semua ade, sampai kawan aku Yda engat nak tolong pakai tudung, tetibe tudung tu terkena gincu aku plak, lagi la aku kelam kabut, yang lain sume engat aku marah kot... last2 aku nanges je... aku nanges puas2, sampai Ruqayyah tanye, kenape aku tak nanges hari Sabtu tu, mase macam2 benda berlaku tu.. aku diam je.. aku tak rase pun nak nanges semalam bagi lega hati walau sesakit mane pun aku tanggung perit hati.. tapi seriusly... perasaan pagi tu memang aku tak tau nak citer cemane...aku terharu tengok kawan2 aku sume masuk dalam bilik ramai2 pakai baju yang same.. MasyaAllah, canteknye dorg.. aku terkedu, lidah kelu.. huhu tatau nak kate ape.. then aku ase cam nyesal lak aku tade gambar dorg sume pakai baju tu.. kalo tak aku simpan da.. huhuhuhuhuhuhu

Last2 dayang2 aku yang lain tu pergi ke masjid terus n setup2 barang..yang tinggal cume Hafizah, n Umairah.. nasib baek ade semua orang waktu tu, di saat ada yang nak menggagalkan perkara yang baik tu, ade gak yang membantu, plus.... depa paham perangai aku n sangup berhabis untuk aku.. Alhamdulillah, Tuhan je yang akan balas jasa semua.. mase aku turun tu, aku da kelam kabut sangat, Fiza n Umai da tunggu kat luar.. yang mak tiri aku tu expect aku naek ngan dia, n die tak sangka la kawan2 aku ramai bekup.. sebab katenye, abah suruh die bawak aku, and abah naek keta lain, last2 mase aku da sampai tu, aku tengok bapak aku naek satu kereta ngan die n adek2,,

Hal berkenaan situasi aku mase nak ke masjid tu lain la pulak cerita nye.. huhu.. Fiza engatkan kat surau AT Khauthar, padahal kat Masjid Hasanah.. bile die bawak kami ikut jalan dalam, aku da pelik da.. ko nak ke mane Fiza, padahal, rumah yang aku duduk sebulan tu sementara nak tunggu tarikh nikah tu, dekat je, dekat sesangat.. hahahaha... sampai kakak aku Hafizah Abdullah da kol mase aku dalam kereta, tanye bile nak sampai, pihak lelaki semua da ade kat masjid.. memang aku cuak giler.. bile da sampai tu.. memang aku tamau kuar keta laaa... huhu.. aku nampak bakal suami aku, aku nak menanges dalam kereta... kawan2 sume pujuk suh keluar, tunggu kat tempat panas sampai aku keluar.. sementara tunggu bapak aku sampai, kami bergambar sat, bagi hilang gementar aku pagi tu,,,, huhuhu... tak sangka aku yang sangat tuff dan kuat ni, pagi tu aku jadi kelam kabut, mengelabah, n nak nanges saje,.. huhu....

TERIMA KASIH kawan2... :')


--the end--

No comments:

Post a Comment