Monday, June 11, 2012

Tukang Teman...??


Merujuk kepada tajuk di atas.. tajuknye macam suspen je kan.. hihi.. anyway,, ape yang suspens pun aku tatau laa... tanggal 25hb 5 2012, aku dilantik menjadi seorang tukang teman yang amat disegani ramai kerana dalam tempoh aku berdarah manis tu, aku kene kuar pi teman kawan aku yang kuat gelabah ni + gementar tak tenttu pasal pergi interview... hahahaha.. anyway,... tahniah kerana anda berjaya dipanggil interview.. by the way, suka cita nye aku nak bagitau kat sini, sebelum aku teman die pada hari berikut, aku telah pun diminta menjadi tukang teman untuk ujian menaip nye sebelum die dipanggil interview. Memang awal pagi2 tu kami da tercongok kat Majlis Perbandaran Sepang tu.. tujuan asal bertolak pagi tu adalah untuk mengelak jammed kereta pagi2 tu.. padahal, nak sampai ke situ tak samapi satu jam pun.. hahaha.. lawak2.. bukan lawak sebab sampai awal.. lawak sebab kawan aku ni die banyak songeh n banyak celotehnye ketika memandu. moto bawak slow depan die pun die nak bising. hahahaha..
banyak sungguh dugaan aku ngan die nie haa... :P

sebab?? motif?? sebab ape aku kate macam tu..?? sebab die mengajar aku erti kesabaran. die tanye soalan, pastu die jawab sendiri.. aku pun pening nak jawab ke tak nak.. berbelah bagi aku dibuatnya.. penyudah nye aku yang marah.. tapi takpeee.... aku gunakan die untuk melatih diri aku supaya bersabar.. hihhi.. dan aku berjaya..melangkah onak duri dan ombak rindu ketika bersama die.. hihi..hahaha..
ok, gambar y ang aku pamerkan di sini adalah gambar yang aku snap sebelum die dipanggil masuk ke dalam untuk interview.. bapak lame die ade dalam tu.. aku sampe nak tertidor da,... hahahaha...
pastu die kuar.. citer ape yang jadi mase interview tu.. yang menjadi favorite aku.. soalan juri tanye siapa yang pegang Selangor..? peserta interview panel lain jawab variety.. so, sebab kan die tade jawapan yang special nak jawab yang lain dari org lain.. jawapan yang keluar dari mulut die adalah... Pembangkang.. waaa.. lawak2.. hihi.. ni gambar aku snap pas die interview.. ni ade rahsia aku nak bagitau.. hahaha... baju tu baju dayang.. die da pakai dulu hari jumaat.. hahaha.. padahal hari nikah hari ahad.. hahahaha... tapi comey die pakai baju tu.. hihi


apepun yang berlaku.. terima kaseh aku ucapkan kepada kawan aku.. Masturah binti Abdul Halim, Ibu n Cik Halim, sekeluarga, yang banyak membantu aku menyelesaikan masalah aku, bagi tumpang kat umah selama ni, then siapkan hantaran yang tersaki baki tu, tolong siapkan goodies, tolong bawak aku kemana2 yang aku nak pergi.. jasa mereka sekeluarga memang tak terbalas.. sampai suami aku cakap.. time kawan aku ni kawen, kami akan tolong wat hantaran pulak... InsyaAllah.. Amin.. 



to Mas : terima kaseh untuk semuanye.. aku maseh engat lagi ko tahan nanges mase cakap dengan aku..kami semua bertuah sebab ada kawan macam ko.. aku bertuah jumpe manusia hati bersih macam ibu, org penyayang macam cik halim, org sporting macam uda, achik, adik,.. terima kaseh tak terhingga.. terima kasih sebab bersimpati dengan nasib aku, tolong aku sampai ke temui jalan penyelesaian.. walaupun dugaan yang ko terima memang semuanye mencabar.. satu je aku mintak supaya ko tetapkan hati ko, pendirian ko, untuk hadapi apa yang akan berlaku di masa hadapan nanti.. terima kaseh sebab risaukan aku.. aku doakan ko cepat dapat jodoh, dan dillema hidup ko akan selesai... Amin... :)
With Love,
Dija,



No comments:

Post a Comment