Thursday, December 5, 2019

Cara-cara Untuk Menikmati Kopi Kegemaran Anda Di Rumah

Pergh!! Tajukkkk...

Yes.. itulah saya nak share dalam entry kali ini..
Saya seorang suri rumah. Jadi memang tak ada masa untuk keluar 'mengeteh'.. kalau orang laki pergi mengeteh pun, rasanya minum apa yg ada saja di kedai kopi tu ataupun restoran mamak.. tp tidak pada saya.. istilah mengeteh ku begitu kelas sekali..

Kalau boleh nak pergi starbucks je, atau cafe coffee beans yang lain.. duduk sorang sambil hirup bekalan caffein tanpa diganggu sesiapa.. sebulan sekali pun dah seronok sangat uiii...

Rasa macam donia ni saya yang punya.. but since kesihatan pun dah tak mengizinkan.. badan lebih suka berbaring dan berehat dirumah saja.. jadi saya suka membaristakan diri sendiri dirumah.. process biji kopi dan bancuh guna coffee maker.. whisk susu sendiri guna milkwhisk stainless steel tu dan tabur sedikit serbuk koko.. minum panas panas dirumah bertemankan hiruk pikuk jeritan anak kiri dan kanan..
Tengoklah gambar ni.. sedap ni... tak tipu.. ni versi hot cup.. ala.. siapa tgk cerita gilmore girls mesti die tau.. feeling minum kopi tuuu... yg ni buat kat rumah je.. modal? Biji kopi, gula sikit, koko sikit, susu full cream.. 

Ok.. kalau versi sejuk.. kita buat ais tu daripada coffee o yg dah dikacau gula.. freeze kan dan nikmati bila da beku.. 

Letak beberapa ketul coffee ice dlm cawan dan tuangkan saja susu full cream.. biarkan die melting sendiri.. 

Minum sejuk2.. asyiknya!!

recycle cawan amway ui... haha

Jadi.. inilah cara saya treat diri sendiri dan hidang pada suami.. ikot pada citarasa suami nak kopi ape kali ni.. 

Tp kalau tak da stok susu full cream, kami minum air kopi o saja.. yum yummm... 

No comments:

Post a Comment