Tuesday, October 16, 2012

Jemputan ooo Jemputan


Dengan penuh kesyukuran ke hadrat Illahi, Kami dengan segala hormatnya menjemput Dato'/ Datin/ Tuan / Puan/ Encik/ Cik

Bagi meriahkan majlis kami pada hari Sabtu, 3 November 2012, bersamaan 18 Zulhijjah 1433 Hijrah.

Bertempat di 366, Jalan Taman Meru 1, Taman Meru 1B, 30020 Ipoh Perak.

Aturcara Majlis : 11.30 pagi- 3.30 ptg
Ketibaan pengantin : 1.30 tghari

Salam semua.. setelah 5bulan perkahwinan, setelah 3 bulan usia kandungan.. baru nak ade walimah urus.. hehe... Alhamdulillah, selepas nikah haritu, semua perkara disenangkan Allah Taala. Syukur sangat2.. Rezeki selepas nikah ni banyak betul mencurah2 nya. yang penting kene jaga agar ia terus berkekalan sampai ke syurga. Amin..

Ada satu kata2 dari seorang yang berpengalaman ingin aku kongsikan disini, bunyinya begini

Pernikahan bukannya ujian amali atau
ujian praktikal. Janganlah hanya kerana
kawan2 kamu telah bertunang, maka kamu
rasa kamu juga perlu bertunang. janganlah
hanya kerana kawan2 kamu telah bernikah,
maka kamu rasa kamu juga perlu bernikah.
Pernikahan adalah sesuatu yang sangat suci
dan ianya memerlukan pengertian,
pengorbanan dan kesabaran. Kesabaran
bukan bertahan utk seminggu dua atau

sebulan atau setahun. tapi kesabaran itu
perlu utk membuktikan kamu beriman
kepada Allah dan RasulNYA.





waa. terkena juga la kat aku ayat tu,, yela, mane tak nye, batch aku ramai yang da kawen, ade yang da ade baby n anak yang da besar da pun. tapi ramai gak yang masih lagi belum kawen. tapi mase aku kene kawen tempoh hari tu, kes nye berlainan dari yang lain. engatkan bleh la merasa lalui proses adat mase berkahwin ikot plan yang kite nak, tetiba dengan izin Allah, mase cadangan perkahwinan tu diusulkan, mase tu jugak kene kawen... haha.. lawak cerita nye, tapi semua nya ade kesan positif yang banyak.Alhamdulillah Tuhan buka kan pintu hati wali ku untuk mewalikan aku.. Alhamdulillah. Anyway, skang ni aku da pun habeh sem yang terakhir. #nikah mase cuti sem




So, seperti yang dijanjikan bile org duk tanye aku, "oooo... kawen bile? nape tak ajak?" 
Aku sengih je bile org tanye, kadang2 tu aku jawab la, kenduri akan menyusul kemudian, sila tuuuunnnggguuu...

Dan seperkara lagi, Alhamdulillah tade sape2 pun yang buat cerita negatif sbb aku bernikah dengan sederhana. Mungkin kerana Tuhan nak melindungi hamba2Nya yang berniat untuk berkahwin untuk cukupkan separuh daripada kewajipan sebagai seorang muslim, dan niat untuk bertaubat, serta macam2 lagi. Alhamdulillah. Maafkan aku sebab kenduri nye lambat menyusul.. tapi kalo nak di ikotkan, ade lagi yang da nikah setahun, baru walimah, wooww!!

Ok,skang org da tak kolot macam dulu la.. so, sepatutnye aku tak perlu risau semua tu.. melainkan org yang ade hasat dengki, memandangkan ini adalah akhir zaman, di mana, bile org tu berbuat jahat, die tak de pikir dua 3 kali yang penting hatinya puas, ibarat macam, yang jahat, jahat betui, yang baik, itu antara individu itu sendiri dengan Tuhan,

Aku berharap aku tergolong dalam golongan org2 yang diredhai Allah.. Amin.

So, back to the Jemputan di atas, yang bleh datang tu, mai laaa.. tahun ni tahun melawat Perak,,, Tourism Perak,, hehe... yang tak boleh datang tu, mohon doa kalian mengiringi kami sekeluarga hingga ke syurga... Amin.. terima kaseh semua.. 

No comments:

Post a Comment