Sunday, December 18, 2011

Himpunan Sejuta Umat

Himpunan Sejuta
Himpunan Sejuta Umat di Dewan Jubli Perak Kuala Kangsar.  
Ini adalah antara keadaan yang ada di dewan ini... Seramai 3000 lebih umat Islam berada di sini bagi menykong program Himpun ini. Antara salah satu agenda nya adalah untuk memberi kesedaran kepada kita tentang perihal sekarang yang menjadi penyakit dalam masyarakat kini. Antaranya adalah kes murtad, gay dan sebagainya.
OPS!!!! seriusnya entry kali ni.. hehe.. anyway. ini adalah blog personal aku, so, hak aku la nak pos apapun. Cuma kali ni aku nak ajak kalian pembaca sekalian luaskan pengetahuan kalian dan ambil tahu apa yang berlaku disekeliling kita. luaskan pandangan anda dan lihat di mana kita berada sekarang... 
So, ini lah antra gamabr yang aku nak kongsikan bersama.

 Ini kak Zati. Kami datang HIMPUN ni dengan beliau. Pada mulanya dalam rancangan kami nak naik bus sekali ramai-ramai dari IPOH, tetiba cuma kami je peserta perempuan yang follow. Itu tak apa lagi, tapi bayangkan la.. takkan nak naik ngan ramai lelaki gitu. so, kami naik la kereta ngan kak Zati, sampai la ke tempat tujuan.
 Kak Zati sibuk je manjang.. Ada je orang kol dia tanye tempat suma, then macam-macam la.. aku pun tak tahu. Tapi hari tu memang ramai sangat orang.
 Ini dua-dua fatin adek beradek yang sudi nak ikot aku ke Himpun. Nasib baik.. Kalo tak, memang aku sorang je la.. huhu... tapi takpe, aku da bese.. cume, meriah sikit la bile depa ikot sekali, dalam pada masa yang sama, aku ajak mereka untuk alert tentang isu-isu semasa yang berkaitan dengan Islam.
 Ini adalah antara persembahan daripada penasyid tanah air.. Antara nya
Rabbani, Inteam, Brothers, and lagi satu aku tak engat. kumpulan baru kot. Tapi depa men muzik.. nampak besh.. :)

 Acara dimulakan dengan bermunajat.
Persembahan pertama.
 Inteam
 Brothers.. lama da tak nampak.. :)

 Rabbani
 promote sket.. hmm.. ini la yang ingin diselamatkan.. Selamatkan Akidah Umat Islam Kita.

 ini adek Damia. Petah berkata-kata. Comei lak tu.. tak khusyuk aku nak dengar pidato sebab die asek ajak men je.. tapi comelllllll...

 mula-mula takot.. last -last baru nak ngam. penyudahnya duduk sekali ngan kami kat belakang.
adek Damia pun nak promote macam aku wat juga. tapi die dengan care die la...
ok... aku memang semangat bab ni.. layangkan sepanduk dalam program ini.


sebelum kami balik.. aku amek kesempatan untuk bergambar dengan banner yang paling besar tu. 
so, last sekali.. aku ade rakam nyanyian Brothers.. Rindu sangat dengan lagu ni.. aku tujukan lagu ni untuk kawan2 aku sahabat handai..
to Alina, Fiza, Mas,Umai,Ruq, Linda,Yda, Suha,
to Tima, Ayna, n Farah
to Farid

2 comments:

  1. Tahniah, kerana peka dgn permasalahan umat

    ReplyDelete
  2. terima kaseh.. saye tak perfect.. cume ini saja yang mampu sebagai inisiatif usaha..

    ReplyDelete