Thursday, November 8, 2012

Kenduri Kendara 2...


Berikutan adalah list2 senarai untuk lengkapkan kenduri du pihak pengantin lelaki... :
entry sebelum ni aku baru je cerita pasal khemah, catering n kad jemputan.. entry kali ni aku nak cerita tentang list yang seterusnye.. hehe

1, khemah  -setel
2, catering  -setel
3, kad jemputan  -setel
4, baju pengantin
5, goodies bag
6, pengapit
7, penanda arah
8, kameraman
9, homestay
10,kueh-mueh
11, deejay

mari kite sambung cerita lagi... :)

4, baju pengantin
baju pengantin ni sebenarnye aku tade idea pun nak pakai cemane, petang tu aku pergi butik ngan kawan aku, Sharida, pergi survey harga je, plus, aku tanye sekali kalo2 boleh sewa gaun n kot untuk tangkap gambar nanti,, hihi.. memandangkan harga lebih kurang murah dengan harga butik sebelah, aku pun usha2 la baju yang ade kat situ, memang lawa2.. so, minggu seterusnye laki aku balik ke ipoh waktu aku tinggal satu lagi paper exam then lepas tu die amek aku bawak balik klang pada hari ahad, sabtu tu jugak kami pilih baju then fitting terus, sbb minggu seterusnye da raye haji, butik tutup, then minggu lagi satu da kenduri kami da.. tapi, alhamdulillah, mujur kakak yang keje kat butik tu die paham, then die setelkan sume untuk kami, hari jumaat sebelum kenduri tu kami tinggal amek je baran2 butik,, :) tercapai gak hajat nak pakai gaun... hihi

5, goodies bag
waktu nak setelkan goodies bag ni, lagi la, seminggu sebelum tu kami baru nak cari, aku ajak la pergi kedal kat jalan kuala tu, nama kedai tu VR STAR, memang situ sume barang2 kawen, barang hantran, sume jenis borong punye. so, dengan senang hati kami pun beli je barang-barangan dari situ, :)

6, pengapit
perkara tentang pengapit ni kami tak terpikir langsung.. aduhai, sape la aku nak mintak tolong ni, tetibe laki aku sebut name sahabat aku tu, Farid, haaaa, alang2 nak mintak tolong Farid untuk jadi pengapit, kene la mintak pasangannye sekali, Aini, Alhamdulillah, depa nak tolong kami untuk jadi pengapit.tapi mase hari kenduri tu, depa nampak sangat cantek. sepadan, mujur ade depa, aku pun tak terpikir lagi sapa yang aku leh mintak jadi pengapit.. :) 


BERSAMBUNG ENTRY YANG LAIN,,, CHIAWWW...~~~

No comments:

Post a Comment